Per a l'elaboració del present Pla d'Acció Tutorial, s'ha tingut en compte les NOFC i el Projecte Educatiu de ZER adaptat a les característiques individuals de cada centre.
Pel que fa a l'Educació Infantil ens basem en la normativa:
Decret 181/2008 de 9 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil (DOGC núm. 5216, de 16.9.2008), i
Ordre EDU/484/2009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació del segon cicle de l'educació infantil (DOGC núm. 5505, de 13.11.2009).
Pel que fa a l'Educació Primària
Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària (DOGC núm. 4915, de 29.6.2007),
Ordre EDU/296/2008, de 13 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació en l'educació primària (DOGC núm. 5155, de 18.6.2008).
Decret d'autonomia de Centres.
Instruccions d'inici de curs.
Amb el present Pla es pretén la coordinació permanent i eficaç de la tasca educativa, en la que intervenen, els professors, les famílies i els propis alumnes considerats tant de manera individual com en grup, a través de la funció tutorial. Aquesta té com a objectiu primordial: potenciar la maduresa dels alumnes , la seva autonomia i la capacitat de prendre decisions coherents i responsables , de manera que tots els alumnes aconsegueixin un millor creixement personal i una bona integració social.
En aquest Pla d'acció tutorial, incorporarem elements que permetin la implicació dels alumnes en llur procés educatiu, així com la implicació de l'alumnat i de les seves famílies en la dinàmica del centre.
OBJECTIUS GENERALS DEL PAT
Els alumnes:
Facilitar el procés d'aprenentatge i de desenvolupament personal.
Fer un seguiment individualitzat i ajustar la resposta educativa a les necessitats particulars dels alumnes.
Orientar per al desenvolupament personal dels alumnes, potenciar l'esforç individual i el treball en equip, així com el desenvolupament d'hàbits de treball i d'estudi.
Propiciar l'autoestima i afavorir en l'alumne el coneixement, l'acceptació i confiança en si mateix i en els altres.
Ajudar a trobar solucions positives i fer front a la frustració.
Vetllar per la convivència i la cohesió del grup.
Afavorir la integració i la participació dels alumnes en la vida del Centre.
Ajudar i orientar en la planificació de les tasques escolars (com per exemple en els deures).
Potenciar actituds, valors i normes positives.
Treballar qüestions d'interès per als alumnes.
Els alumnes nouvinguts:
Objectius inclosos en el Pla d'Acollida.
Els professors/es:
Coordinar l'equip docent.
Afavorir la interacció entre professors i alumnes.
Intercanviar informacions entre el professorat.
Valorar el rendiment individual i del grup.
Vetllar i prevenir les dificultats d'aprenentatge.
La família:
Assessorar i informar a les famílies de tot el que afecti a l'educació dels seus fills.
Col·laborar en el procés educatiu.
Tractar temes d'interès general.